Bila sesebuah enjin ditala untuk mengeluarkan banyak kuasa, enjin akan menjadi cepat panas. Dengan itu, ia memerlukan sistem penyejukan yang baik.
Sistem penyejukan cecair pada 135LC ini membolehkan ia ditala ketahap maksima. Ini dapat dilihat dari niasbah mampatan yang tinggi (10.9:1) dan kuasanya yang dikeluarkan sehingga 9.2kw.
Talaan sebegini membuatkan prestasi dijalanraya amat baik. Ia bermula dari pecutan dari kedaan berhenti sehinggalah ke kelajuan maksima yang lebih tinggi.
Pengalaman saya mengekori 135LC ini membuktikan ia boleh dipecut sehingga 130-140km/j di lebuhraya. Pada pemerhatian dan pendengaran saya, 135LC itu tidak dibuat sebarang modifikasi. Ini amat baik bagi sebuah kapcai.
Kalau diubahsuai dan dipasang dengan blok enjin sebesar 65mm....ehmmm....boleh terbang woooo.....
No comments:
Post a Comment